Wszystko, co wiem o technikach fotograficznych

Spis treści str. 5

Broniszowskie Salony Zaproszonych (25) str. 10

Wstęp str. 12

Warsztaty Technik Fotograficznych – Zielona Góra 2012-13 str. 14

Fotochemia – historia str. 16

– odkrycie światłoczułości str. 16
– stykowe odbitki str. 17
– pierwsze eksperymenty str. 18
– odkrycie fotografii str. 19
– odkrycie utrwalacza str. 20
– polskie dagerotypy str. 23
– płyty szklane str. 23
– mokra płyta str. 24
– taśma celuloidowa str. 25

Warsztaty Fotowidzenia – Kopaniec 2012-13 str. 26

Techniki – definicje str. 28
– techniki alternatywne str. 28
– techniki specjalne str. 28
– techniki srebrowe str. 28
– techniki szlachetne str. 29

Polsko-Niemieckie Warsztaty Fotograficzne – Jelenia Góra str. 30

Srebro – historycznie str. 32

Warsztaty Kolodionowe – Wolimierz 2010 str. 33

Srebro i złoto – związki chemiczne str. 34

VI Festiwal Fotografii „Widzi Się” – Stary Sącz 2012 str. 36

Pracownia – uwagi str. 38
– uwagi wstępne str. 38
– rozprowadzanie emulsji i chemii str. 40
– pracownia fotochemiczna str. 41
– mieszanie się związków str. 42
– uwagi końcowe str. 42

Warsztaty Talbotypii – Kraków 2013 str. 44

Techniki – przepisy str. 46
– albumat str. 46
– albumina str. 46
– albumina negatywowa str. 50
– ambrotypia str.52
– amfitypia str. 52
– anilinotypia str. 53
– antotypia str. 54
– antrakotypia str. 56
– argentokalitypia str. 58
– argentotypia str. 58
– argyrotypia str. 59
– arrowroot str. 63
– artiques str. 65
– autochrom str. 67
– brąz van Dyke str. 70
– bromoolej str. 76
– bromozotypia str. 79
– carbon i carbo str. 80
– carbro str. 81
– catalystotypia str. 81
– chambon str. 82
– charbon velour str. 82
– chlorarotypia str. 83
– chromatypia str. 83
– chrysotypia str.84
– clichr verre str. 87
– crystoleum str. 88
– cuprotypia str. 88
– cyanofer str. str. 91
– cyjanoguma str. 93
– cyjanotypia str. 94
– cyjanotypia na tkaninach str. 100
– cyjnotypia pozytywowa str. 101
– cynkotypia str. 101
– dagerotypia str. 102
– emulsja bromo-srebowa str. 110
– emulsja chloro-srebrowa niepłukana str. 111
– emulsja halogeno-srebrowa str. 112
– emulsja srebrowa str. 116
– emulsja srebrowo-amoniakalna str. 117
– emulsja żelatynowo-srebrowa str. 118
– energiatypia str. 119
– ferrotypia str. 119
– fizautotypia str. 120
– fleksografia str. 122
– fluoroforta str. 122
– fresson str. 126
– fluorotypia str. 128
– formuła dichromianowo-srebrowa str. 128
– formuła Dicka Sullivana str. 129
– formuła Lagrange str. 129
– formuła kazeinowa str.129
– formuła uranylo-albuminowa str. 130
– fotochemigrafia str. 131
– fotogenik str. 132
– fotoglyfik str. 132
– fotografia na drewnie str.132
– fotolitografia str. 133
– fotopolimery str. 134
– fotosynteza str. 135
– frottage str. 137
– grafotypia str. 137
– guma chromianowa i diaguma str. 137
– heliografia str. 143
– heliograwiura str. 147
– hilliotypia str. 151
– howitrochromia str. 152
– hydrotypia str. 154
– izografia str. 154
– katatypia str. 156
– kazeina chromianowa str. 156
– kallitypia str. 158
– kalotypia str. 169
– klejodruk str. 175
– kollotypia str. 175
– ksylofotografia str. 178
– metoda Carla Scheele str. 178
– metoda kallitypowo-bejcowa str.179
– metoda solna na szkle str. 180
– mokry kolodion str. 181
– mordancage str. 190
– napylanie na dekstrynie str. 193
– negatywy pergaminowe str. 193
– orotypia str. 193
– oxymel str. 194
– ozoolej str. 197
– ozotypia str. 197
– papier amonowo-azotanowy str. 198
– papier białkowo-klejowy str. 199
– papier drukowany str. 200
– papier kalafoniowy str. 200
– papier Nerignona str. 201
– papier platynowy str. 201
– papier serwatkowy str. 204
– papier solny str. 205
– papier solony str. 210
– papier szelakowy str. 211
– papier żelazawy str. 211
– pauzy negatywne str. 212
– pauzy pozytywowe czarne str. 212
– pigment str. 213
– pigmolej str. 214
– pinatotypodruk str. 214
– pinatypia str. 215
– platynoguma str. 217
– platyno-palladium str. 217
– platynotypia str. 219
– plumbotypia str. 223
– pozytywowy proces Bayarda str. 223
– primuline str. 225
– proces anilinowy str. 227
– proces Guarbassiego str. 229
– proces Lippmanna str. 230
– proces Obernettera str. 231
– proces Poitevina str. 232
– proces Saint-Florenta str. 233
– proces Sel d’Or str. 234
– proces żelazo-taninowy str. 235
– resinotipia str. 235
– sepia pozytywowa str. 236
– sfereotypia str. 236
– sitodruk str. 237
– solarplate – druk słoneczny str. 238
– sucha płyta kolodionowa str. 239
– sucha płyta żelatynowa str. 241
– syngrafia str. 244
– światłodruk str. 245
– talbotypia str. 247
– technika olejowa i przetłok str. 249
– temperaprint str. 251
– tintypia str. 252
– uranotypia str. 253
– woodburytypia str. 255
– wothlytypia str. 258
– ziatypia str. 260
– żelazo-cyjanowa formuła Fischa str. 262
– żelazo-galusowa formuła str. 262

IV Żorski Plener Fotograficzn – Żory 2013 str. 264

Polaroid str. 266
– historia str. 266
– materiały natychmiastowe str. 268
– lift str. 270
– odzyskanie negatywu str. 270
– pogo manipulacje str. 271
– transfer str. 273

ABC fotografii – Zielona Góra 2013 str. 274

Przepisy – dodatkowe str. 276
– alkohole str. 276
– anilina str. 277
– arrowroot str. 277
– barwienie fotografii str. 278
– biele str. 281
– EDTA str. 282
– filtry ciemniowe str. 283
– fotorezyst str. 284
– Heico Perma Wash str. 284
– Hypo str. 284
– kąpiel chromianowa str. 285
– maranta trzcinowa str. 285
– matowanie szkła str. 285
– metalizowanie szkła str. 288
– nigrozyna str. 289
– osłabianie str. 289
– proces akutancyjny negatywowystr. 292
– proces wprostpozytywowy str. 294
– proces wprostpozytywowy – negatyw str. 295
– proces wywołująco-utrwalający str. 297
– proszki błyskowe str. 297
– przejrzystość negatywów str. 299
– rodzaje druku str. 299
– roztwór aroowroot str. 300
– sól str. 300
– TDPA str. 301
– tonowanie fotografii str. 301
– trawienie metali str. 301
– trawienie szkła str. 303
– utrwalacze str. 304
– wybielacz str. 305
– wzmacnianie str. 305
– zamiana związków chemicznych str. 306
– żelatyna str. 306

Broniszowskie Salony Zaproszonych (24) str. 308

Warsztaty Emulsji Halogenosrebrowej – Wolimierz 2010 str. 309

Biografia str. 310

Fotografie w technikach alternatywnych str. 314